Thursday, January 7, 2010

alasan lelaki tidak mahu berkahwin

kebelakangan nie saya sering borak dgn salah satu rakan saya tentang cinta. biasa la lelaki right? mula2 tu macam best je dia bukak topic nie, lastly several days after that dia kata dia tak mahu berkahwin. ewah, takkan nak membujang sampai tua kot? not good la brother.heh.

hasil daripada kes rakan saya nie, saya ada buat beberapa kajian tentang "alasan lelaki tidak mahu berkahwin". tak tau la korang setuju ke tak pandangan yang saya ambil dari beberapa website atau forum yang membincangkan tentang topic nie.


Pandangan 1

Ini soalan yang lelaki sering kena tanya dgn pasangannya bila diajak berkahwin. yeke?;D

a. Cukup ke duit nak sewa rumah?
b. Cukup ke duit nak bayar ansuran kereta?
c. Sampai bila nak duduk kuarters jer?
d. Cukup ker duit untuk hantar anak(jika ada) pergi rumah pengasuh?
e. Cukup ker duit nak makan untuk kita nanti?
f. Cukup ker duit nak beri nafkah zahir pada saya?
g. Cukup ker duit untuk beli pampers anak lagi?
h. Cukup ker duit untuk beli susu anak lagi?

i. Cukup ker duit untuk beli barang-barang dapur?


Pandangan ke-2 (ini saya setuju.heh.)

lelaki x kawin bkn berpandukn pd sstu sbb je..
tp llki ni pikir panjang..
bkn sng nk sara ank org..
bkn sng nkn bimbing isteri..
bk sng ble berkeluarga..
bkn mdh nk kawin..
kne stabilkan diri..
kne stabilkan kluarga dlu..
after dat,tggjwb pd family sndri pn xlepas..
tggjwb pd family baru lg..
so,bnyk hal yg perlu difikirkn..


Pandangan ke-3 (Bajet kot, ini la alasan plg kukuh.hoho)



p/s; buat rakan saya, posting ini untuk anda.;)








2 comments:

N!kEk!n said...

salam.....
hebat lah mafiq huuhuu
tp bg sy lah kan
sy stuju kot pndgan ke2 tu
heehee....=)

fiq mafiq said...

yang ke-2?

taw xpe.hehe.;D