Thursday, March 18, 2010

strong memory forever

kicauan burung masih kedengaran , tiupan angin pula tiada langsung . dan saya pula masih tak sihat2 . tak update blog pun sebab tak larat dan jadual harian yang agak busy . tapi saya kuatkan diri ugak untuk update blog nie coz ada seorang sahabat nie la request wat posting nie . actually idea langsung takde nie but i just try jela kuarkan apa ayat yang mampu disusun dalam posting nie . hope tak mengarut la kan ? .hehe.

lets start the story , u guys semua mesti pernah lalui zaman persekolahan kan ? tentu ada kenangan manis dan juga pahit ? posting saya kali nie its about kawan2 saya di zaman persekolahan yang dah agak lama ditinggalkan .sob3. cuba lihat gambar di bawah ,




nikon d90 kan ? sorry bro aku curi pic ko .


untuk pengetahuan korang , nama diberikan muhamad ghazali . age ? sama dengan saya je. ghazali nie la yang jadi kawan pertama saya time saya masuk sekolah dulu . tyme tue darjah 2. but kitorang stat berkawan bukan cam setengah orang nie tegur sapa pastue terus kawan . i had been bully 1st masa msk sekolah dulu , siap kena paw 5 ringgit lagi dari dia . aku sangat benci kau tyme tue wahai sahabatku ghazali . :D buat saya nangis ? sangat kerap dulu . ya i admit it mungkin saya kelihatan nerd , sbb tue la saya menjadi pilihan untuk menjadi mangsa bulinya .


bukan selamanya ya saya dibully . kejap je..mayb dia dah bosan and kesian kowt tgk saya asyik kena jew . lastly kitorang stat berkawan . since that , kitorang mula rapat daripada best fren sampai la mengaku jadi brothers . dia kata camnie "afiq , ingat ! aku abg ko sbb aku lahir dulu" . ya mmg tak dinafikan la sbb dia lebih matang dari saya kalo kat sekolah dulu and bila saya kena bully dia la yang selalu menjadi hero saya .haha. satu je yang tak best jadi adik dia nie tyme skolah dulu , saya kena jadi org tengah tyme dia bercinta dulu . maklum la , dia sangat hot di sekolah dulu . :p

namun , sekarang nie sume busy ngn study masing2 kan . saya tak la sehebat dia dapat belajar kat egypt and amek medic lagi tue . but saya still bersyukur dapat sambung belajar even dalam malaysia . :) eh , lupa plak . kebetulan kita sunat sama hari dan sama klinik kan tyme darjah 3 ?

at the bottom got sum pic tyme muda mudi dulu . sila sila la tengok eh . :D


2007 reunion at KLCC . jali , we look diif la .




with my schoolmates tyme reunion .


form 2 ! i miss u guys la .


p.s ; kalau boleh , nak explain sorang2 psl schoolmate saya . tapi apa boleh buat , terlalu ramai . but dun worry ! u guys still the best forever .

4 comments:

Fairuz Liyana Azman said...

owh,,,mcm tu ke perkenalan n persahabatan yg terjalin antara korg???
hohoho...erm kene buli uprnye si megat ni...
erm skng ni die jdi pembuli...
hohoohh...

fiq mafiq said...

haha..
pembuli ?
menada la..

Ghazali said...

HAHAHA aku try comment!!

1stly, intro ko mmg xleh blah. HAHA nak gak ayat-ayat kicauan burung tu. Mmg abang Bahasa ar ko ni, patot amek sastera. Keh3. Weh aku request buat posting pasal gamba yg aku bg, bukan posting pasal aku. Btw thanks a lot! Terharu beb!

Gamba tu mmg kacak, skali tgok ingatkn model mane ntah.

Name aku salah eja bro, sedih gak ar tp xpe. MUHAMMAD bukan MUHAMAD. Orait? Weh tp seyes aku xingat aku ade buli ko ke ape. Tp ade gak ar pow2 duit ko. Keh3. Tp aku bukan buli sbb ko nerd, maybe sbb comel kot? Huhu.

Hehe ingat le ek quote tu, brothers! (Sbb ako lahir dulu, tp sunat same2 kat Poliklink Penawar). Weh2 mandai ko je aku hot. Sakai je kot rasenye.

Syeh, blaja kat mane2 pn mantap, janji usaha padu. Klu blaja jauh, tp pemalas, mmg hampeh ar.

Bro, nanti lepak selalu ok? Best fren forever bro! :) THANKS A LOT FOR THIS POST!!

fiq mafiq said...

takpe ar , aku lagi selesa ngn untuk cite more detail sket psl ko. :) idea mencurah-curah.

eh, seni takkan luput kat diri aku smpai bila2.heh.

aku comel? comot ada la..alaa, nama slh takpe jgn tak taw nama.hoho.

nak lepak mana? meh sponsor aku dtg mesir.wee.

p.s:ko jgn nangis lak sbb terharu.huhu.