Thursday, March 4, 2010

She didnt choose this way

Sedih , hiba , dan macam2 lagi bermain di kotak fikiran saya ini . bukan tentang cinta okay ? tapi memikirkan dimana buangnya perasaan kasih mengasihi diantara satu sama lain . Apa yang mahu saya tekankan dalam entry kali ini ialah tentang kes adik syafiah humairah . pilu bukan ? bila memikirkan cara dia pergi , memang tidak patut caranya . disepak , dipijak dan sebagainya . Apakah manusia zaman sekarang hanya bertopengkan manusia tetapi dalam raut wajah sebenarnya adalah iblis ? tidak dapat saya bayangkan bagaimana perasaan si pemangsa semasa melakukan pembunuhan pada mangsa . Rasanya tidak perlu saya cerita kan tentang kes adik kita nie sebab rasanya ramai yang lebih arif tentang kes ini berbanding saya . Bukan apa , saya hanya mahu meluhakan apa yang saya rasa iaitu sikap manusia zaman sekarang , Bak kata seorang kenalan saya , "semakin maju dunia , semaki tak bertamadun , tidak berperadaban manusia jadinya , sifat manusia diganti dengan sifat kebinatangan , . Maaf jika kasar bunyinya tetapi itulah hakikatnya .

sayu cara pemergianmu ,
kedengaran namamu diseru ,
meronta pengadilan buatmu ,
hanya doa yang kami mampu ,
untukmu syafiah humairah ,
usah ragu ,
kerna allah telah menjanjikan
surga buatmu




 Sumber : Kosmo !

 p.s ; Al-fatihah buat arwah .                                        

No comments: